Ogłoszenia Szczecin, Ogłoszenia Praca Szczecin

ogłoszenia szczecin

Ogłoszenia Szczecin

Spotkam Się Z Panem
Od dawna się zbierałam, aby wrzucić to ogłoszenie. Szukam dyskretnego pana, któr...
Szczegóły ogłoszenia
Poznam Mężczyznę
Młoda, atrakcyjna, naturalna, z poczuciem humoru dziewczyna poszukuje faceta, z ...
Szczegóły ogłoszenia
Zdecydowana szuka mężczyzny
Jestem porządną i spełniająca się w pracy kobietą. Chętnie porozmawiam, spotkam ...
Szczegóły ogłoszenia
Sara - Szukam Odskoczni
Cześć :) Jestem młodą, wyzwoloną Kobietą, która lubi miło spędzać czas :) Jeśli ...
Szczegóły ogłoszenia
Szalona i Namiętna Szuka Faceta
Cześć! Od pewnego czasu poszukuję faceta do niezobowiązujących spotkań. Zależy m...
Szczegóły ogłoszenia
Poznam Pana na spotkania
Jestem otwartą i energiczną kobietą, która szuka mężczyzny do luźnej relacji :) ...
Szczegóły ogłoszenia
Pani Szuka Pana
Szukam normalnego i z poczuciem humoru faceta do dyskretnych spotkań. Mam własne...
Szczegóły ogłoszenia
Niezobowiązujące Spotkanie
Poszukujesz kobiety? To dobrze trafiłeś bo ja szukam faceta! Dyskretnego, ale pr...
Szczegóły ogłoszenia
Szkuam Kolegi Do Ero Spotkań
Szukam tutaj spragnionego faceta do dyskretnych spotkań. Nie pracuję w żadnej ag...
Szczegóły ogłoszenia

Imprezy w Szczecinie

maj, 2024
PnWtŚrCzPtSbNd
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789

Dodaj impreze do kalendarza

Jeżeli wiesz o ciekawej imprezie lub wydarzeniu, dodaj ją do naszego Kalendarza Wydarzeń. DODAJ WYDARZENIE

Przyjaciele

siegnij po pomoc

Linki

Przewóz Zwłok
Przewóz zwłok z zagranicy

Transport urny z prochami za Granicy
Transport Urny z prochami

Transport zwłok do polski
Profesjonalnie i szacunkiem przeprowadzimy transport zwłok  do Polski.


W poniedziałek poznany nową markę Szczecin. Niewykluczone, że jej twórcy zaproponują nam inną niż obecnie stosowana pisownię nazwy miasta

Marka Szczecin to narzędzie, za pomocą którego nasze miasto ma być promowane. Od pół roku nad jej przygotowaniem i strategią wdrażania pracuje firma BNA. Ani jej szefowie, ani władze miasta, nie chcą na razie zdradzać konkretów. Na prośbę o komentarz do pojawiającej się tu i tam plotki o alternatywnej nazwie dla Szczecina, odpowiadają wymijająco. Ale podkreślają, że teraz jest ona nie do wymówienia przez obcokrajowców.

- Podczas badań, które przeprowadziliśmy pracując nad marką, sposób wymawiania nazwy "Szczecin" przez obcokrajowców posegregowaliśmy na 10 grup - mówi Wojciech Mierowski, właściciel agencji BNA. - Najbardziej zbliżona forma to "szeszin". Próba sprowadzenia tych różnych rodzajów wymowy do wspólnego mianownika mija się z celem. Rozbieżności są ogromne. Nie ma sensu uczyć obcokrajowców poprawnej wymowy nazwy Szczecin.

W brytyjskiej wersji internetowej Wikipedii twórca hasła Szczecin próbuje nazwę zapisać w sposób fonetyczny. Wychodzi z tego nieprawdopodobny kalambur przypominający mieszankę znaków geometrycznych z pismem arabskim. Konia z rzędem temu, komu ten zapis pomoże w poprawnej wymowie nazwy stolicy Pomorza Zachodniego. Niemcy nie próbują nawet wymawiać polskiej nazwy i używają określenia Stettin.

Prezydent Szczecina Piotr Krzystek zdradza: - Do promocji miasta będziemy używali języka angielskiego, jako tego najbardziej uniwersalnego.

I faktycznie: kampania wprowadzająca do prezentacji marki Szczecin, która ruszyła 1 kwietnia, odbywa się pod hasłem: "The most visionary city in Europe. Poznaj wizję". Z informacji dotychczas ujawnionych o marce Szczecin wiemy, że identyfikacja miasta będzie się odbywała za pomocą kolorów niebieskiego (woda: rozlewisko Odry, jeziora) i zielonego (lasy, parki i skwery miasta). Mówi się o też haśle: "Szczecin - Floating Garden" (Pływający ogród). Bo jak twierdzi Mierowski: - Szczecin z lotu ptaka wygląda jak ogrody na wodzie.

Nazwa miasta do tej koncepcji nie pasuje. Obcokrajowcy przeczytają poprawnie każde hasło w języku angielskim poza słowem "Szczecin". Mimo to Mierowski zapewnia: - Nie zrezygnujemy z języka polskiego w kampaniach skierowanych do Polaków. Nie zrezygnujemy też z nazwy Szczecin, która jest częścią tożsamości miejsca i ludzi tu mieszkających. Mało tego, nazwa miasta będzie centrum marki.

Z drugiej strony, miasto zapowiadając poniedziałkową prezentację marki, podkreśla, że pokaże najodważniejszy pomysł w Polsce. Można się więc domyślać, że otrzymamy erzac - nazwę Szczecin zapisaną w formie akceptowalnej przez obcokrajowców. Czy będzie do zaakceptowania przez nas?

- To, co zaprezentujemy, jest zgodne z marketingową zasadą: wyróżnij się lub zgiń - uważa Piotr Wachowicz, szef wydziału promocji.

Z kolei Ewa Kołodziejek, językoznawca z Uniwersytetu Szczecińskiego, przestrzega przed ingerowaniem w nazwę miasta: - Próba wychodzenia na przeciw potrzebom cudzoziemców może być zgubna. Oni przyjeżdżając tu, chcą regionalizmów.

Źródło: Gazeta Wyborcza Szczecin
13-04-2008 Mirek Tyl

Dodaj komentarz

Usługi Pogrzebowe Szczecin