Ogłoszenia Szczecin, Ogłoszenia Praca Szczecin

ogłoszenia szczecin

Ogłoszenia Szczecin

Poszukuję Dyskretnego Mężczyzny
Poszukuję mężczyzny bez względu na wiek do luźnej relacji. Mam własne mieszkanie...
Szczegóły ogłoszenia
Pani Szuka Pana
Szukam normalnego i z poczuciem humoru faceta do dyskretnych spotkań. Mam własne...
Szczegóły ogłoszenia
Poszukuję Dyskretnego Mężczyzny
Poszukuję mężczyzny bez względu na wiek do luźnej relacji. Mam własne mieszkanie...
Szczegóły ogłoszenia
Spotkanie Bez Zobowiązań
Zadbana 25 latka pozna dyskretnego pana do intymnych spotkań. Wiek dla mnie nie ...
Szczegóły ogłoszenia
Niezobowiązujące Spotkanie
Poszukujesz kobiety? To dobrze trafiłeś bo ja szukam faceta! Dyskretnego, ale pr...
Szczegóły ogłoszenia
Luźna Ero Znajomość
Cześć Wam! Od dłuższego czasu poszukuję faceta do niezobowiązujących dyskretnych...
Szczegóły ogłoszenia
Zdecydowana szuka mężczyzny
Jestem porządną i spełniająca się w pracy kobietą. Chętnie porozmawiam, spotkam ...
Szczegóły ogłoszenia
Znudzona W Pracy
Nie będę ukrywała, że lubię się dobrze zabawić, a niestety wszyscy moi znajomi w...
Szczegóły ogłoszenia
Spotkanie Bez Zobowiązań
Zadbana 25 latka pozna dyskretnego pana do intymnych spotkań. Wiek dla mnie nie ...
Szczegóły ogłoszenia

Imprezy w Szczecinie

maj, 2024
PnWtŚrCzPtSbNd
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789

Dodaj impreze do kalendarza

Jeżeli wiesz o ciekawej imprezie lub wydarzeniu, dodaj ją do naszego Kalendarza Wydarzeń. DODAJ WYDARZENIE

Przyjaciele

siegnij po pomoc

Linki

Przewóz Zwłok
Przewóz zwłok z zagranicy

Transport urny z prochami za Granicy
Transport Urny z prochami

Transport zwłok do polski
Profesjonalnie i szacunkiem przeprowadzimy transport zwłok  do Polski.


Kierowcy uważajcie na nowym rondzie!

To rondo inne od tych, które znacie w mieście. Moment nieuwagi i stłuczka gotowa. Miasto przyznaje, że na takie rozwiązania musiało się zgodzić, by nie stracić dotacji. Drogówka na razie się nie wypowiada

Ponad pół roku trwała budowa ronda Pileckiego - u zbiegu ulic Ku Słońcu i Sikorskiego. Kosztem 3,9 mln zł ma być bezpieczniej. Są jednak wątpliwości. Otwarcie w poniedziałek o godz. 14.

Jedyne takie w mieście

Teoretycznie rondo jest jeszcze nieczynne, praktycznie w weekend, mimo znaków zakazu, wielu z niego już korzystało. Wystarczyło kilka minut, by zaobserwować do jakich pomyłek dochodzi.

Rondo jest nietypowe jak na Szczecin. Na wszystkich tego typu krzyżówkach w mieście oznakowanie jest najprostsze z możliwych: na wlotach ustawione są znaki "ruch okrężny" i "ustąp pierwszeństwa przejazdu". To oznacza, że na rondzie obowiązuje reguła prawej strony, a zjeżdżać wolno tylko z zewnętrznego pasa. Proste, ale na tym rondzie tak nie będzie. To ma być pierwsze w Szczecinie tzw. "rondo turbinowe", czyli takie, które objeżdżając dookoła w końcu "wyrzuci" nas na zewnętrzny pas.

Na co musicie uważać?

Na dojazdach do ronda kierowca "bombardowany jest" mnóstwem informacji. Znaki poziome na jezdni są tak gęste, że skupiając się na nich można zapomnieć o pionowych. Na lewych pasach dojazdowych na ul. Ku Słońcu (od strony Gumieniec) i Sikorskiego strzałki zezwalają tylko na jazdę w lewo..W ciągu kwadransa w sobotę widziałem kilku kierowców, którzy skręcali owszem w lewo, ale "pod prąd ronda", lub długo stali zastanawiając się jak jechać.

Kierowcy jadący od strony Gumieniec w ul. Sikorskiego mogą korzystać z obu pasów (obydwa dopuszczają skręt w lewo) przy czym na samym rondzie nie mogą zmienić pasa ruchu. Oznacza to możliwość zjechania z ronda wewnętrznym pasem. Wówczas jednak przecina się pas zewnętrzny, na którym może się znaleźć inny pojazd. Komisja odbiorowa szczególnie na ten punkt kolizyjny zwracała uwagę.

Dla jadących od strony Gumieniec niebezpieczne miejsce znajduje się jeszcze tuż przy dojeździe do wiaduktu kolejowego, gdzie wewnętrzny pas wjeżdża na torowisko. Dodatkowym niebezpieczeństwem tu będą dwie różne nawierzchnie: asfaltowa (jezdni) i betonowa (torowiska), co zwłaszcza jesienią i zimą może powodować poślizg.

I jeszcze jeden, notorycznie pojawiający się błąd kierowców: przecinanie linii ciągłej przy zjeździe w ul. Ku Słońcu w stronę Gumieniec przez opuszczających rondo, którzy wjechali na nie wcześniej niż z ul. Sikorskiego. Kierowcy tradycyjnie (jak na innych rondach) zjeżdżają najpierw z pasa wewnętrznego na zewnętrzny, by skręcić w prawo - a nie powinni.

Warszawa postawiła warunek

Dlaczego na tym niewielkim rondzie wprowadzono tak skomplikowane zasady?

W pierwszej wersji zaprojektowanej przez Akademię Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego miało to być rondo jak każde inne w Szczecinie. Projekt został zatwierdzony w mieście i zakwalifikowany przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego do dotacji w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych na Drogach.

Wszystko było w porządku do wiosny. Wówczas okazało się, że Ministerstwo Infrastruktury, dotujące przebudowę skrzyżowania, ma inny pomysł na rozwiązanie komunikacyjne tego miejsca. - Przysłali nam szkic, jak ma wyglądać organizacja ruchu w tym miejscu, a ich specjaliści podczas wizytowania budowy kategorycznie zaznaczyli, że jeśli nie zgodzimy się na ich propozycję, zabiorą nam dotację - mówi anonimowo jeden z urzędników.

Wymuszona zmiana organizacji ruchu już po wybudowaniu ronda sprawiła też, że część jezdni na rondzie wyłączono z ruchu malując tam "martwe pole" i oczywiście w ten sposób zmniejszając jego przepustowość.



Dla Gazety

Benjamin Chochulski

wiceprezydent odpowiedzialny m.in. za drogi

Przyznaję, że nie mieliśmy innego wyjścia. Musieliśmy zgodzić się na taką organizację ruchu pod groźbą utraty dotacji. A chodzi o 1 250 tys. zł. Co miałem zrobić? Zrezygnować z tych pieniędzy? Z punktu widzenia przepisów ruchu drogowego - wszystko jest OK. Jednak kłopotem jest to, że organizacja ruchu na wszystkich pozostałych szczecińskich rondach jest zupełnie inna i kierowcy mogą mieć problemy w poruszaniu się po nim. Z Policją jestem umówiony, że przez dwa tygodnie ruch na rondzie będzie poddany wnikliwej obserwacji. Jeśli stwierdzimy, że dochodzi tu do niebezpiecznych sytuacji, zmienimy organizację ruchu. Nawet kosztem dotacji.

[Poproszony o opinię naczelnik drogówki w Szczecinie odpowiedział, że "porozmawiamy w poniedziałek" - red.]

Not. mpr





Źródło: Gazeta Wyborcza Szczecin
Mariusz Rabenda

27-07-2009 Mirek Tyl

Dodaj komentarz

Usługi Pogrzebowe Szczecin